Saksa keel
SAKSA KEELE AINEKAVA
A1-A2
Töötame audiokursusega ning osa õppetöö ajast on seotud kuulamistreeninguga,mis aitab õppijal õppida kuulama saksa keele kõnekeelt.
Ka kodus tuleb õppijal teha tööd kassettidega (see osa on ära näidatud iseseisva töö tabelis) Õpilane saab õppematerjali, kuhu kuuluvad kuulamiseks kassetid ja raamat. Õpetaja on suunaja rollis ning aitab alatedvusesse talletatud materjali muuta aktiivseks vastavate harjutuste ja mängudega.
T1 | Guten Morgen
|
Eessõnad : mit, zu, aus , in ja artiklid |
6 |
6 |
T2 |
Wir bekommen Besuch
|
Määrav artikkel Tegusõna : haben fahren , schen Modaalverbid ning nende pööramine Lauseehitus. Sõnade järjekord otseses ja kaudses kõnes ning küsilauses Viisakust väljendavad laused |
6 |
6 |
T3 |
Wie komme ich dorthin?
|
Käänded ning artiklid / dativ, akkusativ Eessõnad : über, durch , auf Nõrga- ja tugevaastmelised tegusõnad Käskivakõneviisi “Teie” vorm Isikulised asesõnad /dativ, akkusativ/ mir, diz |
6 |
6 |
T4 |
Rongijaamas
|
Sõnade järjekord küsimuses Arvsõnad 1-100 Warten auf+Akk Ankommen+Dat Ametlik aja teatamine Kõnekeelsed variandid Tegusõnad : wissen, brauchen |
6 |
6 |
T5 |
Meine Familie am Telefon
|
Nimisõna ainsus ja mitmus Asesõnad akkusativis ja genetivis Ajamäärus Nimisõna dativis ja akkusativis |
6 |
6 |
T6 |
Am Telefon
|
Keeldumine lauses : nicht, nie, nichts, kein Modaalverbide minevikuvormid: sollen, müssen |
6 |
6 |
T7 |
Zu Hause . Im Supermarkt. An der Kasse
|
Dativ ja akkusativ küsilausetes Tegusõnad: liegen-legen stehen-stellen nõrgaastmelised meessoost nimisõnad Kogust väljendavate nimisõnade kasutamine |
6 |
6 |
T8 |
Bank und Postamt
|
Eessõnad akkusativis –für Käskiv kõneviis Määrsõnad |
6 |
6 |
T9 |
Wer deckt den Tisch
|
Omadussõnade võrdlusastmed Omastav asesõna Eessõna: ohne Doch ja denn kasutamine Tegusõna: lassen |
6 |
6 |
T10 |
Beim Art
|
Tegusõna : dürfen+infinitiiv Hatte, war Eessõna: gegen, seit |
6 |
6 |
Kokku: 120 tundi auditoorset
Iseseisev töö
Töötame audiokursusega ning osa õppetöö ajast on seotud kuulamistreeninguga,mis aitab õppijal õppida kuulama saksa keele kõnekeelt.
Ka kodus tuleb õppijal teha tööd kassettidega (see osa on ära näidatud iseseisva töö tabelis) Õpilane saab õppematerjali, kuhu kuuluvad kuulamiseks kassetid ja raamat. Õpetaja on suunaja rollis ning aitab alatedvusesse talletatud materjali muuta aktiivseks vastavate harjutuste ja mängudega.
Õppeühik |
Töö sisu |
Tundide arv |
|
Kirjutamine lugemine |
Kuulamine, rääkimine |
||
1-10 teema |
Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused. Kassettide kuulamine ja aktiivne rääkimine |
15 |
20 |
Kokku tunde: 155
1. astme lõpetanud isiku saksa keele oskus on elementaarne ja väga piiratud.Isik saab hakkama suhtlemisega ainult tuttavates olukordades ning algelisel tasemel. Tema kõne on katkendlik ja konarlik. Kõnes esinevad vead, kuid suudab end siiski arusaadavaks teha vaid õpitud teemade ulatuses.Väljendid on lihtsad. Kasutab lihtlauseid. Esitab lihtsaid küsimusi. Oskab rääkida endast, oma perest, päevaplaanist. Esidada lihtsamaid palveid, käske, kutsuda külla, helistada arstile jne. Sellel etapil omandab isik väga algelise kirjutamise oskuse.Grammatilised kategooriad: eessõnad nende kasutamine, isikuline ja omastav määrsõnad, küsisõnad, nimisõnad, tegusõnade lihtvormid. I astme lõpetanul ei ole veel iseseisva suhtleja taset Isik saab esmased ja väga algelised teadmised saksa keelest. Sellele etapile tulevad inimesed, kellel puudub üldse või on väga minimaalne saksa keele oskus.
Kasutatav õppematerjal : Firmasiseselt koostatud audiokursus
- Немецкий для начинающих. Базовый курс. Концепция и программа. Москва. Новая школа, 1995
- Deutsche Sprachlehre für Ausländer Grammatik und Übungsbuch Moskva, 1999
B1
Teema nr | Kõne-ja sõnavara arendusteemad | Grammatika käsitlus |
Tundide arv |
|
Kuulamine
|
Rääkimine kirjutamine lugemine |
|||
T1 | Zu Hause Beim Bäcker Beim Fleischer
|
Tulevik Järg –ja põhiarvsõnad Dativ +eessõnad Omastav asesõna nimisõna ja asesõna asetu Dativ lausetes |
6 |
6 |
T2 |
An der Tankstelle Am Unfallort
|
Suunda ja kohta näitavad eessõnad Põhjalik töö eesõnadega: bei, aus, von, nach, zu, mit Akkusativis ja Dativis tegusõna sich Minevik- Perfekt |
6 |
6 |
T3 |
Der Umzug
|
Abitegusõna minevikus Partizip II –kesksõna Ebareeglipärased tegusõnad |
6 |
6 |
T4 |
Zu Hause Im Kaufhaus
|
Omadussõnade käänamine Omadussõna kui kesksõna Küsimus-Welch……? Was für……….? Wie…………..? |
6 |
6 |
T5 |
Im Reisebüro
|
Omadussõnade käänamine Kesk-ja ülivõrre Omadussõnade kui määr-või kesksõna Eessõna zwischen/ koht, aeg, suund/ Eesõnad: in, vor, nach, seit |
6 |
6 |
T6 |
Der Yeburtstag
|
Umbisikuline teguviis Olevik ja minevik Tegija määramine Jede, welche, solche |
6 |
6 |
T7 |
Am Abend
|
Minevikuaeg – Präteritum Moodustamine Ebareeglipärased ja moodaalverbid Tg: mögen |
6 |
6 |
T8 |
Reisevorbereitung
|
Kõrvallause Sidesõnad weil, wenn, als Küsimused Wer, Was, Wem Sõnade järjekord |
6 |
6 |
T9 |
Schüler
|
Kõrvallause Sidesõna- dass Määrsõnade käänamine |
6 |
6 |
T10 |
In der Freizeit
|
Kõrvallause Sidesõna- bevor |
6 |
6 |
Kokku: 120 auditoorset tundi
Iseseisev töö
Õppeühik |
Töö sisu |
Tundide arv |
|
Kirjutamine lugemine |
Kuulamine, rääkimine |
||
1-10 teema |
Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused. Kassettide kuulamine ja aktiivne rääkimine |
15 |
20 |
Kokku tunde: 155
2. astme lõpetanud isiku saksa keele oskus on sellisel tasemel, et ta tuleb toime vestlustes tuttavatel teemadel /on olemas oskus õnnitleda, ennast esitleda, pöörduda oma probleemidga, tänada, tellida jne/ Oskab telefoni teel seletada probleemi, panna end kirja, ütelda ära jne/ Sellel etapil saavutatakse iseseisva suhtleja tase. Isik suudab arusaadavalt väljendada oma soove, soovitada, küsida nõu. Teemadevalikul saab ta hakkama ikkagi vaid igapäevaste teemadega ( kauplus, reisibüroos,tänaval, ühistranspordis ). Oma kõnes on võimeline kasutama mõningaid idioome. Kasutab omapoolseid lihtsaid kommentaare. Lausete konstruktsioonid on lihtsad.
Isik saab aru normaalsest kõnest võõral teemal üldjoontes.
Ta mõistab loetud teksti sisu, suudab seda edasi anda oma sõnades.
Kirjutamiseoskus on siiski veel elementaarne- ta suudab kirjutada lühikesi teateid igapäevastel teemadel ( kutsuda külla, kinno, soovitada osta, teatada haigusest ) ning täita ankeete. Isik valdab tarbekeele struktuure ja tema sõnavara on umbes 2500 sõna, millest 1000 on tuumiksõna.
Grammatilised kategooriad: liitlaused, mineviku käsitlus, eessõnad omadussõnade võrdlusastmed. Tuleviku käsitlus. Sõnade järjekord.